11/05/2015

naścienny moodboard ze sznurka i klamerek

Szybki sposób na zagospodarowanie wolnego miejsca na ścianie, najlepiej nad biurkiem lub w przedpokoju albo w kuchni - tam, gdzie często zmieniają się karteczki z informacjami, planami, przepisami... Ale nie tylko. W pokoju dziecka stworzymy w ten sposób mini galerię jego prac czy naszych zdjęć, w dużym pokoju możemy powiesić wspólne fotografie albo kartki z grafikami czy typografią. A może to dobry pomysł na wyeksponowanie kartek z wakacji, które otrzymaliśmy od znajomych albo świątecznych, które przysłali nam bliscy? (Ostatni ze sposobów wybiega trochę w kierunku anglosaskiej tradycji.) Właściwie, połączenie sznurka, taśmy klejącej i klamerek możemy wykorzystać... dowolnie. I takie rozwiązania lubię najbardziej! 




Co będzie potrzebne?
 - sznurek
 - taśma klejąca albo washi tape
 - małe klamerki (ja swoje kupiłam w Empiku i Tigerze: zestaw pierwszych - prostych i drewnianych kosztował mnie 4,99, zestaw drugich - nieco większych, ze zwierzątkami - ok. 6 złotych)
 - to, co chcemy powiesić (zdjęcia, rysunki, kartki, ozdoby z folii piankowej, gałązki itd.)

Wykonanie:
Jeden z końców sznurka przymocowujemy do ściany za pomocą taśmy. Przeciągamy w miejsce, do którego ma sięgać (najlepiej po skosie) - tutaj również mocujemy. Postępujemy analogicznie do momentu, w którym uznajemy, że wystarczy nam poziomów. (Możemy też eksperymentować z kształtami; ja wybrałam stosunkowo najprostszy.)







Te błękitne choineczki wycięłam z folii piankowej, która pozostała po zrobieniu hipopotamo-dinozaura (TUTAJ). To kolejny pomysł na wykorzystanie pianki: wycinasz dowolne kształty i dekorujesz np. markerem. Można zrobić w nich dziurkę i wykorzystać je do dekoracji czy to prezentów, czy samej choinki. Proste do wykonania, stosunkowo urocze i lekkie. Bez dziurki też można się obejść, podklejając kształty klejem czy taśmą klejącą (albo dwustronną, albo jednostronną zawiniętą w kółko - wtedy także dwustronną ;)).




Jak wspominałam, kombinacji jest wiele, a nasz moodboard może się zmieniać w zależności od potrzeb, humoru, pór roku czy okazji. Może być np. stroikiem świątecznym, domową galerią czy... Dobra, nie chce mi się wymieniać wszystkiego, co przyjdzie na myśl. Może być czymkolwiek, po prostu. (Karolina z Ale Tu Ładnie wymyśliła na przykład, że sznurkowy moodboard może być... choinką! Genialne! - jak widzicie, ogranicza nas wyłącznie wyobraźnia!)


Zwróćcie uwagę na fakt, że zmiana nie tylko samych elementów, które wieszamy, ale i części "konstrukcyjnych" (rodzaj taśmy, jej wzory i kolory, sznurek, klamerki) sprawia, że otrzymujemy coś zupełnie innego. Przykładowo, dla poniższej kompozycji - składającej się właściwie wyłącznie z kartki (stosunkowo prostej: brązowy, grubszy papier + biała typografia) i choinkowej gałązki - sięgnęłam po zielonkawą taśmę klejącą z motywem roślinnym. Butelkowa zieleń stanowi tym samym pewnego rodzaju powtarzalny motyw, ożywia kompozycję.







(przepis na szybką girlandę znajdziesz TUTAJ)

7 komentarzy:

  1. Dobra inspiracja do zrobienia ekologicznej choinki. Ależ ja czekam na Święta w tym roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurczaki, dobre! :D Nie wpadłam na to! Dzięki!

      I mnie coraz bardziej udziela się aura Świąt. (Kilka dni temu przyłapałam się na nuceniu kolędy :P)
      Mam wrażenie, że w tym roku jakoś tak inaczej będzie, z dużym brzuchem, jakieś 3 tygodnie przed terminem porodu, więc tuż-tuż... Pojęcie "świętej rodziny" czy "Cudu Narodzin" szczególnie będzie do mnie przemawiało, tak coś czuję już teraz... Magia rodzinnych świąt... Cholibka... ;)

      Usuń
  2. ALe to fajnie wygląda :) bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Proste, szybkie, efektowne... świetny pomysł! Choinka też przyszła mi na myśl... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo! :)
      Heh, Wy to kreatywne jesteście :D (jakbym się dzisiaj urodziła ;D)

      Usuń
  4. Skąd są klamerki ze zwierzątkami???

    OdpowiedzUsuń